Godmorgon!

Salam aleykom alla söta läsare! vaknade utav doften av nygräddade tigermuffins idag mummms va goda dem var! idag hade jag tänkt verkligen ge all in för min tenta och verkligen bara råå plugga! sedan så kanske jag svänger förbi dagiset på min gård och lämnar in både personligtbrev och Cv.Hoppas att ni haft en härlig morgon,hörs senare kraamar

I Gud Den Nåderikes, Den Barmhärtiges Namn


Dagens påminnelse

The Profet ('alayhis-salam) said:

"A man went to visit a brother of his in another village. Allah sent an angel to wait for him on the road. When the man came along, the angel asked him, 'Where are you heading to?' He said 'I am going to visit a brother of mine who lives in this village.' The angel asked, 'Have you done him any favour (for which you are now seeking repayment)?' He said, 'No, I just love him for the sake of Allah' The angel told him, 'I am a messenger to you from Allah , sent to tell you that He loves you as you love your brother for his sake.'"

[Muslim]


I Guds Den Nåderikes ,Den Barmhärtiges Namn


Salam Aleykom alla kära läsare!

Idag hade jag en helt vanlig söndag, blev dock ingen ders med systrarna och inte heller någon föreläsning i kista för min del. Pågrund av min pollen allergi och magvärk. satt däremot hemma och lyssnade på en väldigt lärorik föreläsning om hur man sakta men säkert kan göra både stora och små förändringar i sitt liv, och därmed nå upp till sina mål. Metodiken heter the 30 monthes rules och går ut på att man sitter ner och skriver de mål som man har. Sedan väljer man ett utav sina mål och implaneterar det dagligen i sitt vardagliga liv. Exepelvis var mitt första mål att verkligen förbättra det här med morgonsbönen. Jag gav mitt allt och vaknade varje morgon, och subhanallah redan efter 5 dagar kom man in i det hela och började redan då bli en vana. Med Allahs vilja så har jag nu vant mig vid detta och vaknar upp varje morgon. Men denna månad tänker jag testa ett annat mål och det är att verkligen försöka läsa kornanen allt oftare.Så jag har skrivit upp i mitt shcema att varje dag läsa koranen i 20 minuter. När man gör detta måste ens vilja och nija vara väldigt stark,och att man ser verkligen till att utföra det lilla man lovat vardagligen, och att man inte går och lägger sig utan att man utfört dem. Subhanallah jag har sätt att denna metodik funkat med mig, så testa ni gärna med må Allah subhanahu watala underlätta det får både mig och er kraam!

RSS 2.0