I Guds Den Nåderikes ,Den Barmhärtiges Namn



                                  


Ha inga orealistiska förväntningar!

De väldigt vanligt att innan man träder in i ett äktenskap oftast har orealistiska förväntningar på hur ens make eller framtida man ska vara. Oftast förväntar vi oss att han ska vara perfekt i alla avseenden.  Många kanske önskar sig en praktiserande man, en förstående man, lugn, vild, känslosam, stresstålig. Det är väldigt sällan som man hittar alla egenskaper man önskat sig i en person direkt. Att redan ha sådana förväntningar kan vara ett problem som kan leda till bekymmer. Precis som han har några brister som du kanske inte gillar så kommer han finna brister hos dig. Det är väldigt viktigt att man då inte blir upprörd och skapar problem utan påminner sig själv om att Allah subhanahu wataala skapade människan som ofullkomliga varelser, vilket innebär att många misstag kommer att göras och brister kommer finnas. Istället bör vi vrida på bordet och inte förvänta oss orealistiska förväntningar, så att vi blir överraskade och glada när vår älskade make är mycket mer än vi någonsin hade hoppats på. Detta i sin tur kommer leda till ett förnöjsamt äktenskap. En påminnelse till både mig och er!

Vad man bör tänka på innan man träder in i ett äktenskap

Innan giftermål är det väldigt viktigt att båda partnerna träder in i äktenskapet med ren avsikt, som glädjer Allah subhanahu watala. Gifter jag mig för att alla andra gör det? gifter jag mig bara för att få komma bort hemifrån? Eller gifter jag mig endast för att skaffa barn och inget annat? Eller väljer jag att gifta mig för att komplettera min deen med en gudsfruktig man för att komma närmare min skapare. Det jag vill komma fram till är att de oerhört viktigt att man har en ren avsikt innan man träder in i ett äktenskap. För med Allahs vilja kommer man då få både nåd och välsignelser. I sig blir detta då ett äktenskap i handling av dyrkan till den alls mäktige som kommer att leda till ett lyckat äktenskap med både fred och stabilitet inshallah.





Kommentarer
Anonym

supeeeer fin blogg mashllah!!

2012-05-01 @ 23:41:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0