Bra att tänka på

Mina syskon glöm inte göra tawbah innan ni sover för vem vet om ni vaknar upp imorgon? Allah samlar in alla själar under natten och lämnar de han vill dagen därefter. Vi ska alltid vara förberedda för döden. När du har dött har du påbörjat din egen lilla domedag. Kroppen dör men själen väntar på domedagen i den så kallade "barzakh" där man straffas eller belönas.
Är du min syster eller broder i islam redo för detta? Redo att lämna detta liv? Om inte se till att ta dig i kragen och inse att detta liv är inget annat än en prövning där man ska kämpa för att komma till Jannah. Döden kommer till ALLA människor.
Jag ber till Allah 'aza wajal att underlätta för oss att inte fastna i dunya och ha döden i våra tankar kontinuerligt(att tänka på döden mjukar upp det hårda hjärtat), Amiin!

Denna fina text hittade jag som någon skrivit mashallah!


Kommentarer
hafsa

Ameen! , väldigt bra och viktigt påminnelse, jazakAllah ! :)

2012-08-21 @ 09:43:06
URL: http://hafsas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0